sbg-hvid

Smuk havudsigt, og sandbund for enden af badebroen.

Strandbjerggårdens Grundejerforening ligger i skønne Vollerup Overdrev, ud til Sejrøbugten, hvor der er udsigt til Sejrø, Samsø og Røsnæs Nordstrand, og mulighed for at se både solopgang og solnedgang.

Foreningen omfatter af 73 parceller og lige så mange medlemmer, da det er obligatorisk som grundejer at være medlem af grundejerforeningen. Strandbjerggårdens Grundejerforening blev grundlagt i 1971, da der allerede var bygget en del sommerhuse.

Sommerhusgrundene (parcellerne) fordeler sig på seks grus-græsveje, hvoraf to løber i nordlig retning mod stranden; Strandbjerggårdsvej og Mosestien. Mellem disse to veje løber to tværveje; Toppen og Dalen. På det sidste stykke af Strandbjerggårdsvej ned til stranden, har vi to sideveje; Diget og Brinken.

Skoven, som foreningen grænser op til, er en fredet statsskov, der blev plantet for godt 30 år siden. I skoven er der både løv- og fyrretræer, som der netop er blevet tyndet ud i, så de tilbageværende træer kan få lys til at vokse i alle retninger.

Bestyrelse